Program 2018

Fler programpunkter för 2018 kommer inom kort…

Årsmöte 19 mars, kl 19 i Föreningsgården Almelunden, Öckerö.
Alla medlemmar är välkomna och har rösträtt. Vi bjuder på frukt. Ingen föranmälan behövs. Dagordning och övriga dokument publiceras i god tid här på hemsidan.

Inspireras av naturen i Ersdalen, ställ ut på Öckerö bibliotek – December 2018
Du som tycker om att måla, fotografera, filma, göra skulpturer/collage, sy, väva….

Teknik och årstid väljer du själv, du har ett helt år på dig. Ställ sedan ut ditt alster i Öckeröbibliotekets utställningshall i december 2018.

Alla är välkomna att bidra, vare sig du är barn, vuxen, amatörer eller någon form av konstnär.
Läs gärna mer om Ersdalens Naturreservat här.

Praktisk information:
Det är jättebra om du kan anmäla ditt intresse i förväg via mail eller telefon, se kontaktuppgifter nedan! Så snart du vet vad ditt verk skall kallas och en kort beskrivning av det vore vi tacksamma om vi får reda på i förväg. Detta för att vi skall kunna förbereda oss lite inför organiserandet av utställningen.

Kostnad: det kostar inget att ställa ut.

Inlämning: sker fredag 30 november-lördag 1 december.

Utställninstid: december 2018 till början januari 2019 (efter helgerna).

Sälja: Du får gärna sälja det du ställer ut och du sköter själv om att ta emot betalningen från köparen.

Information om ditt alster och dig själv: Under utställningstiden kommer det att ligga listor på verken, vad de heter, vem som gjort verket och telefonnummer (om du själv vill, mailadress och bostadsadress).

Vad får du ställa ut? Ett verk per person. För att vi skall ge så många som möjligt chans att få rum får ditt verk inte vara alltför stort. Max 70 cm.

Vernissage: exakt dag är inte bestämd än, troligen blir det tisdag 4 december. Öckeröarnas Naturskyddsförening kommer bjuda på något drickbart och något att tugga på.

Arrangörer Öckeröarnas Naturskyddsförening och Fritid och kultur Öckerö
Alla Naturskyddsföreningens arrangemang görs i samarbete med Studiefrämjandet.

Kontakt boel.lanne@naturskyddsforeningen.se med telefon 070 235 1926

Välkommen med ditt alster!